Technische gegevens 


Het schip heeft een dubbele eikenhouten romp. Naast hout is uitsluitend niet-magnetisch metaal gebruikt zoals koper, brons, en aluminium om te voorkomen dat de magnetische mijnen konden reageren op het passerende schip. Dit schip was uitgerust voor het vegen van verankerde, akoestische, magnetische- en dieptemijnen in de kustwateren. 

 

 

Bouw

Boelwerf, BN1308, M927-SPA, te water gelaten in 1954

Afmetingen

44 x 8,3 x 2,6 meter

Max Diepgang

2,6 meter

Hoogte 

17,6 meter, waterlijn tot top mast

Waterverplaatsing

345 ton

Voortstuwing

Twee motoren, Type GM 8-268A, tweetakt Diesel, 8 cilinder in lijn, elk 440 Pk.
Twee schroeven individueel aangedreven door de hoofdmotoren.
BB schroef linksom draaiend; SB schroef rechtsom draaiend.
Twee identieke motoren voor de stroomopwekking voor het mijnenvegen
waarbij er één hiervoor in bedrijf was tijdens het mijnenvegen.

Brandstofopslag

28 ton Diesel

Snelheid

12 knopen maximaal 

Dienstsnelheid

10,5 knopen 

Bemanning

De oorspronkelijk bemanning bestond uit:
4 officieren, 5 onderofficieren en
30 bemanningsleden van diverse rangen (39 bemanningsleden)